OYPG Semineri Yoğun İlgi Gördü
Otomotiv Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği (OYPG), Bağımsız Yenileme Pazarı’nın oyuncuları ile Automechanika İstanbul’a çıkarma yaptı. Hem fuar katılımcısı üyeleri, hem de düzenlediği panelde sektörün öncüleri ile bir araya gelen olan OYPG, bir kez daha Otomotiv Yenileme Pazarı’nın sesi oldu.
Automechanika İstanbul’da OYPG’nin düzenlediği panel de büyük ilgi gördü. 250 kişilik salonda sektörün önemli oyuncularının bir araya geldiği panel, içerik ve katılım anlamında fuarın en başarılı etkinlikleri arasında yer aldı. Panel, OYPG Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Sekreteri Rıfat PERAHYA’nın derneğin kuruluşundan bu yana ulaştığı nokta, gerçekleşen ve gündemindeki projeler hakkında bilgi veren konuşması ile açıldı. OYPG’nin Yenileme Pazarı’nda faaliyet gösteren üretici ve dağıtıcı firmaları bünyesine katarak otomotiv sektöründe ve resmi kuruluşlar nezdinde söz sahibi olma adına yaptığı çalışmalara değinen PERAHYA, sözü her biri sektörde önemli konuşmacılara bıraktı.
Panel, LeasePlan Genel Müdürü Türkay OKTAY’ın “Filo Kiralama Sektörü'nün Penceresinden Otomotiv Yenileme Pazarı Değerlendirmesi” başlıklı konuşması ile devam etti. Türkay OKTAY konuşmasında Filo Kiralama Sektörü ile Bağımsız Yenileme Pazarı arasındaki yakın ilişkiye dikkat çekerek, sektörün büyüklüğünün ekonomideki etkilerini değerlendirdi.
Son dönemde oldukça önemli bir gündem maddesi olan “Yeni Motorlu Taşıtlar Grup Muafiyeti” ile ilgili bilgiler ise ACTECON Yönetici Ortağı Dr. M. Fevzi TOKSOY tarafından katılımcılarla paylaşıldı. TOKSOY ilgi gören konuşmasında Rekabet Kurulu, rekabet hukuku, etkilediği alanlar ve Grup Muafiyeti mevzuatının entegrasyonu konusunda yaşanan zorluklara değindi. TOKSOY konuşmasını tebliğ ile birlikte yayınlanan kılavuzun gri alanları ve önemli noktalarına dikkat çekerek sonlandırdı.
Türkiye Bağımsız Yenileme Pazarı’na Avrupa’dan Bakış
Panelin ikinci oturumunda ise söz sırası, Avrupa Yenileme Pazarı’na yön veren aktörlerdeydi. OYPG Yönetim Kurulu Başkanı Mesut URGANCILAR’ın moderatörlüğünü yaptığı ve birbirinden değerli konuşmacıların yer aldığı “Türkiye Bağımsız Yenileme Pazarı’na Avrupa’dan Bakış” paneline FIGIEFA Başkanı Hartmut RÖHL, TEMOT International Autoparts GmbH Başkanı Fotios KATSARDİS, GROUPAUTO International Başkan ve CEO’su Hans EİSNER ve ZF TRW’nun Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Neil FRYER katıldı.
Mesut URGANCILAR sözü ilk olarak FIGIEFA Başkanı Hartmut RÖHL’e vererek, son dört yıl içinde Türkiye Yenileme Pazarı’ndaki değişiklikler ve Avrupa’nın Türkiye Bağımsız Yenileme Pazarı’na bakışı hakkında fikirlerini sordu. RÖHL konuşmasına OYPG’nin FIGIEFA üyesi olmasından duyduğu memnuniyeti dile getirerek başladı ve OYPG’nin yapısının, FIGIEFA’nın oluşturmak istediği adil rekabet koşullarına tam olarak uyduğunu ifade etti. Avrupa Birliği’nden gelen talep üzerine Türkiye’ye Blok Muafiyeti konusunda danışmanlık yaptığını anlatan RÖHL, orijinal parça ve eşdeğer parça tanımlarını ortaya koymak ile ilgili Türkiye pazarındaki zorluklardan bahsetti. Türkiye pazarının kendine has özellikleri sebebiyle, Avrupa Birliği standartlarının Otomotiv Yenileme Pazarı’nda uygulanması konusunda fikirlerini paylaşan RÖHL, konuşmasını pazara olan güvenini vurgulayarak sonlandırdı.
TEMOT International Autoparts GmbH Başkanı Fotios KATSARDİS de konuşmasında, yapıları gereği sektörün büyük bir kısmının nabzını tutabildiklerinin altını çizerek, Türkiye pazarının kendine has özelliklerini vurguladı. Ardından sözü alan GROUPAUTO International Başkan ve CEO’su Hans EİSNER ise, her geçen sene niceliksel ve niteliksel olarak büyüyen yapılarıyla stratejilerinin doğru sonuçlar vermesinden memnuniyet duyduğunu dile getirdi.
ZF TRW’nun Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Neil FRYER, OYPG Başkanı Mesut URGANCILAR’ın kendisine yönelttiği soru üzerine, dünyada büyük ses getiren ZF&TRW işbirliğinin detayları ve atılan bu stratejik adımın yansımaları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Otomotiv sektöründe global olarak önemli yere sahip iki büyük sistem üreticisinin birleşmesinin yenileme pazarı açısından bir fırsat olduğuna değinen FRYER, ardından uluslararası tedarikçi gözü ile ürün satma, dağıtma ve pazarlama konusundaki tecrübelerini paylaştı.