OSS Hakkında

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), Otomotiv Satış Sonrası Sektörünün ülkemizde gelişmesine ve büyümesine katkı sağlamak amacıyla 1995 yılında kurulmuştur. Bu alanda uluslararası arenada faaliyet gösteren ve sektörde serbest ve adil bir piyasa rekabetinin korunması için Avrupa Birliği platformunda çalışmalar yapan FIGIEFA’nın üyesidir.

Otomotiv Satış Sonrası kanalındaki önde gelen ulusal ve uluslararası tedarikçiler, uluslararası ticari gruplar ve toptancı şirketlerin oluşturduğu OSS Derneği, dağıtım kanalının gelişmesi, daha profesyonel bir yapıya gelmesi ve Avrupa standartlarına erişmesi için faaliyetlerde bulunmaktadır.

Aracın oluşmasını sağlayan parçaların çoğu otomotiv yan sanayi tedarikçileri tarafından üretilmektedir. Bu şirketler aracın montajında kullanılmak üzere ürün temin ettikleri gibi aynı ürünleri Otomotiv Satış Sonrası Sektörü'ne de sunarlar. Satış sonrasında herhangi bir bakım, onarım veya kaza sonucu ortaya çıkacak yedek parça ihtiyacı iki ana farklı kanal vasıtasıyla temin edilmektedir:
1)    Araç üreticilerinin yönettiği OES kanalı.
2)    Bir çok ürünün üretimini yapıp araç üreticisine tedarik eden ve nihai tüketicisi bağımsız servis ve /veya tamirci olan Otomotiv Satış Sonrası Sektörü.

MİSYON
Otomotiv endüstrisinin bir parçası olan Otomotiv Satış Sonrası Sektörü’nde faaliyet gösteren bağımsız şirketleri bir çatı altında toplayarak, ortak çıkarlarını tespit etmek; bu sayede sektöre ve üyelerine artı değer kazandırmaktır.

VİZYON

Üyelere Yönelik

Otomotiv Satış Sonrası Pazarı'nın çatı örgütü olarak, şeffaf ve paylaşımcı bir örgüt kültürü ile sektörümüze artı değer kazandırmak.

Paydaşalara Yönelik

Otomotiv Satış Sonrası Sektörü'nde tüm paydaşlarla stratejik iş birlikleri kurmak, ortak çıkarlara hizmet edecek adımlar atmak. 

Kamuya Yönelik

Otomotiv Satış Sonrası Sektörü'nü ilgilendiren yasaları oluşturan, hayata geçiren ve denetleyen kamu kurumlarıyla yakın ilişkiler kurmak.

Tüketicilere Yönelik

Otomotiv satış sonrasında satılan ürün ve sistemlerin doğru konumlandırılmalarını yaparak, son tüketicilere avantaj sağlayacak fırsatlar yaratmak.