OTOMOTİV SATIŞ SONRASI PAZARI NE DEMEK?

Araç tamir ve bakımı birçok değişik unsurdan oluşan karmaşık bir zincir gibidir. Biz bu zinciri ‘Otomotiv Satış Sonrası Pazarı’ olarak adlandırmaktayız. Bu zincirin her halkası, Otomotiv Satış Sonrası Sektörü’nün rekabetçi ve etkin olması için önemli bir rol üstlenir. Rekabetçi bir Otomotiv Satış Sonrası Sektörü, aracın tüm ömrü boyunca bütçeye uygun ve kaliteli hizmet alabilmesinin ön koşuludur.

OTOMOTİV SATIŞ SONRASI SEKTÖRÜNÜN ÖNEMİ NEDİR?

Araç Üzerinden Çıkan Parça İle Aynı Kalitede Olduğu İçin;

Orijinal yedek parça üreticileri fabrikalarında kendi ürünlerinin yanı sıra bir çok araç markasının da orijinal ürünlerini üretmektedir. Bu sebeple araç üzerinden çıkan orijinal parça ile parça üreticisi tarafından üretilen yedek parça aynı kalitededir.

Daha Ekonomik Olduğu İçin;

Üretilen eşdeğer yedek parçanın, araç üreticilerine tedarik edilen orijinal parçadan daha ucuz olmasının sebebi, çok daha yüksek adetlerde üretilmesi ve bundan dolayı maliyetlerin azalmasıdır.

Tüketici Lehine Olduğu İçin;

Tüketici serbest rekabet ortamında kendisine sunulan hizmet ve ürün çeşitliliği bakımından avantajlı durumdadır.

Serbest Ticaret İçin;

Verimlilik açısından hem üreticiye hem de tüketiciye fayda sağlamaktadır.

Adil Rekabet İçin;

Haksız rekabet koşullarının ortadan kalkmasını sağlayacaktır.

Serbest Tamir Hakkı İçin;

Tüketici satın aldığı otomobilin tek sahibi olmalıdır. Otomobilini özgürce, istediği koşullarda tamir ettirme hakkı bulunur.

Bir Aracın %85‘i, Parça Üreticileri Tarafından Üretildiği İçin;

Orijinal yedek parça üreticilerinin otomobil üretimindeki rolü büyüktür.

Aracın Gerçek Sahibi, Araç Markası Değil SİZ Olduğunuz İçin;

Satış sonrası pazarda rekabetin en etkin şekilde var olması demek, son kullanıcıların seçim hakkını yetkili veya bağımsız kanallar arasında serbestçe eşit koşullarda kullanabilmesi ve otomobilinin tek ve gerçek sahibi olması demektir.