OSS Üyelerinden 2020 Değerlendirmesi & 2021 Öngörüleri

OSS Üyelerinden 2020 Değerlendirmesi & 2021 Öngörüleri

 

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği (OSS), 2020 yılının ardından satış sonrası sektöründe gelinen noktayı bir anket çalışmasıyla değerlendirdi. Dernek üyelerinin katıldığı ankette;

2020 yılının 2019 yılına göre ekonomik açıdan daha iyi olduğu ve pazarın beklentilerin üzerinde seyrettiği görüldü. Pandemi süreci ve döviz değişimlerinin ekonomiyi etkisi altına aldığı 2020 yılının ardından 2021 yılında ise üyeler arasında sektörde en az yüzde 10’luk bir büyüme beklentisi olduğu gözlemlendi.

Üyeler, kendilerine yöneltilen sorulara verdikleri eş zamanlı yanıtlarla geçtiğimiz yıl etkilendikleri sosyo-ekonomik faktörleri ve geleceğe yönelik hedeflenen hazırlıklarını gözler önüne serdi.

Pandeminin etkisi ile geçen 2020 yılının ardından, ankete katılan üyelerin yüzde 68’i ofisten çalışmalarını sürdürdüğünü belirtirken, katılımcıların yüzde 62’si  2019 yılına göre 2020 yılının ekonomik açıdan daha pozitif bir seyirde geçtiği görüşünde birleşti. Geçtiğimiz yıl pandemi, yüzde 71 ile üye firmaların ekonomik açıdan etkilendiği en önemli faktör olurken, pandemiyi  yüzde 18 ile dövizdeki hareketlilik takip etti. Satış sonrası pazarının 2020 yılı değerlendirilmesinde ise üyelerin yarıya yakını, pazarın beklentilerinin üzerinde seyrettiğini ve yüzde 5-10 aralığında büyüdüklerini ifade ederken, katılımcıların dörtte biri, yüzde 20 oranında büyüme kaydederek oldukça başarılı bir yıl geçirdiklerini belirtti.

Sektörde büyüme bekleniyor

Online ankete katılan OSS üyelerinin yarıya yakının 2021 yılında yüzde 10 - 20 arasında büyüme beklentisinde olduğu gözlemlendi. Katılımcıların yüzde 31’lik kesimi, otomotiv satış sonrası pazarındaki en önemli sorunu halen Covid-19 olarak belirtirken, benzer oranda üye ise tahsilat ve ödeme problemlerinin 2021 yılının başlıca problemi olacağı yönündeki görüşünü paylaştı. Gelecekte otomotiv satış sonrası pazarını etkileyecek en önemli kilit trendin ne olacağı sorusuna üyelerin yarısı elektrikli araçlar yanıtını verirken, Bu yanıtı eşit oranlarla dijitalleşme ile satın alma ve birleşmeler takip etti.

Üyelerin yarısından fazlası, 2021 yılında büyümek için dijitalleşme ve teknolojiye yatırım yapmayı stratejik planlarının birinci sırasına koyarken, yüzde 28’i markalarına yatırım yapmayı, yüzde 12’si ise yurtdışı pazarlarına açılmayı hedeflediklerini ifade etti.

Anket sonuçlarının raporuna aşağıda yer alan linkten erişebilirsiniz:

http://www.oss.org.tr/WebAdmin/Upload/DATABANK.UPLOAD_FILE_TR.187.f500eedb-4e71-4743-a68c-23c205437c7b.pdf